Praktyczne aspekty pracy logopedy z dzieckiem z ORM
Program szkolenia:
- Co to jest ORM – definicje
• Samoistny opóźniony rozwój mowy.
• Niesamoistny opóźniony rozwój mowy. - Postępowanie diagnostyczne w przypadku dziecka z ORM.
- Postępowanie terapeutyczne w przypadku dziecka z SORM i NORM.
Głoski najczęściej zniekształcane
Program szkolenia:
- Formy nieprawidłowej realizacji głosek.
- Ćwiczenia rozwijające funkcje słuchowe.
- Ćwiczenia usprawniające motorykę narządów artykulacyjnych.
- Przedstawienie metod wywoływania głosek.
- Utrwalanie i różnicowanie.
Mowa bezdźwięczna
Program szkolenia:
- Co nazywamy mową bezdźwięczną?
- Jakie są przyczyny bezdźwięczności?
- Metodyka postępowania logopedycznego.
Dziecko z niedokształceniem mowy o typie afazji w szkole
Program szkolenia:
- Czym jest niedokształcenie mowy o typie afazji?
- Obraz kliniczny dziecka z niedokształceniem mowy o typie afazji z przewagą zaburzeń ekspresyjnych.
- Obraz kliniczny dziecka z niedokształceniem mowy o typie afazji z przewagą zaburzeń percepcyjnych.
- Jakie objawy niespecyficzne mogą towarzyszyć dziecku z n. m. o typie afazji.
- Na jakie trudności w uczeniu się napotykają dzieci z n. m. o typie afazji.
- Sposoby postępowania w nauczaniu dzieci z n. m. o typie afazji.
- Omówienie sytuacji emocjonalno-społecznej dziecka z n. m. o typie afazji
Kto prowadzi szkolenie:
- Bogumiła Szumska – neurologopeda