Szkolenia dla studentów logopedii i logopedów chcących wzbogacić swój warsztat pracy

Praktyczne aspekty pracy logopedy z dzieckiem z ORM

Program szkolenia:

  1. Co to jest ORM – definicje
    • Samoistny opóźniony rozwój mowy.
    • Niesamoistny opóźniony rozwój mowy.
  2. Postępowanie diagnostyczne w przypadku dziecka z ORM.
  3. Postępowanie terapeutyczne w przypadku dziecka z SORM i NORM.

Głoski najczęściej zniekształcane

Program szkolenia:

  1. Formy nieprawidłowej realizacji głosek.
  2. Ćwiczenia rozwijające funkcje słuchowe.
  3. Ćwiczenia usprawniające motorykę narządów artykulacyjnych.
  4.  Przedstawienie metod wywoływania głosek.
  5. Utrwalanie i różnicowanie.

Mowa bezdźwięczna

Program szkolenia:

  1. Co nazywamy mową bezdźwięczną?
  2. Jakie są przyczyny bezdźwięczności?
  3. Metodyka postępowania logopedycznego.

Dziecko z niedokształceniem mowy o typie afazji w szkole

Program szkolenia:

  1. Czym jest niedokształcenie mowy o typie afazji?
  2. Obraz kliniczny dziecka z niedokształceniem mowy o typie afazji z przewagą zaburzeń ekspresyjnych.
  3. Obraz kliniczny dziecka z niedokształceniem mowy o typie afazji z przewagą zaburzeń percepcyjnych.
  4. Jakie objawy niespecyficzne mogą towarzyszyć dziecku z n. m. o typie afazji.
  5. Na jakie trudności w uczeniu się napotykają dzieci z n. m. o typie afazji.
  6. Sposoby postępowania w nauczaniu dzieci z n. m. o typie afazji.
  7. Omówienie sytuacji emocjonalno-społecznej dziecka z n. m. o typie afazji

Kto prowadzi szkolenie: