Wysoko wrażliwe dzieci. Jak wspomóc WWO w szkole?

„Marysia* nie zaadaptowała się w tradycyjnym przedszkolu, Maja miała dość hałasu, a Justyna byłą „tą słabą”. Wysoko wrażliwe dzieci w wielu przypadkach nie odnajdują się w polskim systemie edukacji. I trudno im się dziwić. Nieustanne ocenianie, przepełnione klasy, hałas i duże wymagania skierowane w stronę uczniów nie sprzyjają osobom wysoko wrażliwym. „Takie dzieci potrzebują więcej czasu na wykonanie zadań i chcą, by doceniony był …

Całościowe zaburzenia rozwojowe ASD – Spektrum autyzmu

Termin „AUTYZM” odnoszący się do zaburzeń rozwoju dzieci po raz pierwszy został wprowadzony w 1943 r. przez Leo Kannera austriackiego lekarza, pracującego w Stanach Zjednoczonych uważanego współcześnie za twórcę psychiatrii dziecięcej. Niemalże w tym samym czasie (1944 r.) Hans Asperger, pediatra z Austrii opisał grupę chłopców spełniających kryterium normy intelektualnej, jednakże wyróżniających się specyficznym wzorcem zachowania. W obu przypadkach …

Złoszczące się dziecko – czy na pewno złe i złośliwe? – Wywiad z Izabelą Bancewicz-Mikulewicz

Zachęcamy do zgłębienia tematu złości u dzieci. Wywiad z psychologiem dziecięcym Izabelą Bancewicz-Mikulewicz, znajduje się w Strefie Psyche Uniwersytetu SWPS. Link do artykułu: https://www.swps.pl/strefa-psyche/blog/relacje/20004-zloszczace-sie-dziecko-czy-na-pewno-zle-i-zlosliwe Życzymy miłej lektury.

Dziecko i emocje: O co pytają rodzice?

„Sposób, w jaki mówimy do naszych dzieci, staje się ich wewnętrznym głosem”. Peggy O’Mara Oddajemy w Państwa ręce krótki poradnik rodzica. Znajdziecie w nim wskazówki, które mogą być pomocne w lepszym rozumieniu Waszych dzieci. Mamy nadzieję, że podpowiemy też, jak wspierać rozwój dzieci i budować z nimi dobre relacje. Spróbujemy odpowiedzieć na kilka pytań często zadawanych w gabinecie psychologa. (Pobierz …